lördag 27 september 2008

Tiden, den förstår att gå, den...

Det är ju bara helt otroligt vad tiden rusar iväg! Och jag hinner inte riktigt med, känner jag... Men det är ju hur som helst skönt med helg, och trots att det finns saker att göra får man ju sova lite längre än vanligt. Denna helg har det blivit en del jobbrelaterat datasittande, istället för det jag egentligen skulle vilja göra - pyssla vid mitt nya fina IKEA-skrivbord! (ska visa lite bilder sen, kommer inte riktigt på vart jag förlagt kameran...) Jodå, det fanns tre stycken i hyllan i lördags när vi var där, så det var ju en trevlig överraskning. Det blev också mini-byråer som jag faktiskt hunnit måla i färger som blivit över efter diverse schablonmålning i hallen - riktigt snyggt om jag får säga det själv! :) Sen blev det också 5 garderober och en bokhylla... -Som vilar upp sig hos mamma och pappa tills vi får utrymmena de ska vara i liiite mer användningsklara.
Det var hur som helst en riktigt trevlig utflykt med en god vän, dessutom svängde vi in via Coop och jag fick köpa svensk filmjölk, denna underbara uppfinning som jag inte hittat nån riktig motsvarighet till i Finland (tro mej, jag har försökt!) Varje gång jag besöker syrran bokstavligt talat lever jag på detta livsmedel, det är ju bara så gott! Så det förgyllde ju dagen ytterligare. Hittade också en Scrapbooking mm-tidning i affärshyllan att bläddra i för eventuell inspiration i kommande krislägen (är dock inte riktigt imponerad av tidningen, men det finns ju inte så många andra på svenska - och som inte kostar skjortan).
Denna vecka har jag också varit på gångtest arrangerat av arbetsgivaren. Det var väldigt spännande, för fastän man gör det för sin egen skull är jag ändå så pass tävlingsinriktad att jag kände att jag måste prestera! Och det är mycket svårt att gå fort under press ska jag tala om för er! 2 km på tid och sedan pulstagning... Jag skulle mycket hellre ha sprungit. Punkt. Men nu är det ju över. Nästa vecka kan jag således hitta ett kuvert i mitt postfack som talar om ifall jag bara är gammal skåpmat eller om det fortfarande finns hopp för min kondition. Förhoppningsvis har jag någon sorts kondition i alla fall.
Besökte idag Bygga & Bo-mässan i Karleby. Känns som att utbudet med en massa hustillverkare inte riktigt tilltalade oss i det skede vi är nu. Vi behöver inga fler hus, har helt tillräckligt med det vi bor i nu. Och varje år är det samma visa: "Här fanns ju ingenting att se, nästa år far vi int!" Men likväl hittar man oss där år ut och år in. Det är tydligen beroendeframkallande detta också, som så mycket annat här i världen...

Inga kommentarer: