onsdag 17 september 2008

Nytt material...


Syrran hade med sig en hög gröna cardstocks som ska bli botten till tackkorten. Det är dessa jag faktiskt(!) redan skurit till som syns på bilden. De mönstrade pappren blir nån sorts dekoration, organza-bandet likaså. Kuvertens användningsområde kan man nästan gissa sig till. Vilken snäll syster jag har!



I tisdags var det dags för en ny tvättmaskin, slog till med en torktumlare också när jag ändå var på G.
- Har någon förresten reflekterat över hur försäljarna rusar till när man som hjälplös kvinna ska ha lyft in nåt i bilen, det är bara att stå med armarna i kors. Ibland kan jag faktiskt bli lite frustrerad över detta. Jag är inte så hjälplös, jag orkar faktiskt lyfta en tvättmaskin tillsammans med nån (inte ensam dock, kan jag meddela av erfarenhet). Men... Så klart man ska vara tacksam över den hjälp och service man får! Hade jag varit karl hade jag nog fått bära in maskinerna i bilen själv. :)
Det blev också en resa till Heinikka i Kälviå för att införskaffa vita cardstocks till de tidigare nämnda korten. Fastän jag kom instapplande genom dörren strax innan stängningsdags var Heini snäll nog att låta mig låna hennes zutter (visst heter den så!?) och skära till pappren färdigt. På ett huj hade jag 130 stycken 10x15 cm stora bitar. Inte så pjåkigt!

Förstås hittade jag ju också en del annat - svårt att göra annat i denna affär...
Är inte Lily&Milo-ugglorna ljuvliga!? Det fanns ett stort urval Lily&Milo-djurmotiv som alla var lika bedårande. Men jag fastnade för ugglorna denna gång. Nästa gång nåt annat...
Stamping Bellas man-motiv är bra att ha för "kara-kort". Piraten var också lite söt... (för att intala sig själv att man verkligen behöver dem och inte bara gjorde ännu ett impulsköp.)

Inga kommentarer: