onsdag 3 september 2008

Scraprum

Som jag nämnde i förra inlägget är det tackkortsdags. Tyvärr har jag ännu inget riktigt scraprum - men tro mej; ett stooort sådant är inplanerat, och faktiskt redan tapetserat men ännu utan golv. Därför får jag än så länge nöja mej med ett hörn i sovrummet. Det går riktigt bra, men bordet jag har är alldeles för litet för att jag ens ska sätta mej ner där. Efter de några kort jag gjort i sommar har jag kunnat konstatera att det inte går att scrappa ordentligt på bordet som antagligen är avsett mer som en inredningsdetalj av designern.
Detta kommer det dock att rådas bot på inom kort. Jag och vännen L åker iväg till IKEA en helg inom en snar framtid och då ska detta bordet inhandlas:


Benen ska vara vitmålade, annars är det denna VIKA-modell från IKEA jag fallit pladask för. Den har en praktisk glasruta där man kan installera en lampa som lyser underifrån, jag tänkte att det kunde underlätta småpillet... Jag inbillar mej att jag kommer att få SÅ mycket mer scrappat på detta bord än på det nuvarande;

(försök att bortse från röran...)
Så - vad tror ni? Hjälper ett nytt bord?



4 kommentarer:

Anonym sa...

Nyinredning i hobbyrum hjälper alltid, åtminstone blir det mycket inspiration!

Sofie sa...

Ååååh! Jag hade o siktat in mig på det bordet då jag inredde mitt hobbyrum, men har ännu inte fått det inhandlat:( Det är klart att ett nytt bord hjälper!!! :) Speciellt det där bordet tror jag e riktigt bra!
Roligt att se vad du pysslar med (inbjudningen njöt jag av att få!), vi lade nog nån sorts grund för vårt småpåtande redan då vi var små; kommer du ihåg Mr Gadgets och Pennys teknik-bok?! Det var tider det!!!
Kram på dig!
S

Susann sa...

Vi får hoppas att insprationen spirar när det blir så dags!

... Å inte att förglömma DJ Cat-showsfotbollsmatcherna (fast de var nu kanske int så pyssliga..) tror jag ännu har kvar Pennys dator me pärmar av spånskiva och en med målartejp fasttejpad räknemaskin:) Men roligt var e ju!

En salig blandning sa...

Klart att ett nytt bord hjälper! Fast jag vet inte om det gäller just det bordet;) För jag har nämligen det där, men inte den skivan, så det kan ju vara det iofs... *fniss*

Låter härligt med ett stort scraprum!