onsdag 17 september 2008

Länge sen sist...


Det har varit något av en folkfest hemma hos oss i en vecka. Helt otroligt vilken mängd disk 7 personer kan producera på endast en timme! Vi borde egentligen ha anställt en professionell diskare (nej, vi har ingen diskmaskin. Ännu. Vänta bara när det nya köket kommer - tror jag ska ha två stycken då!). Det är inte roligt att diska. Speciellt inte när man går och sparar på det. Sparar gör jag dock sällan för att bespara mig själv från att komma in i det upplösningstillstånd som uppstår när jag inte längre klarar av att se på röran. Då blir det krut minsann... Men det är lite ansträngande också. För då ska ALLT åtgärdas på en och samma gång, spelar ingen roll vilken tidpunkt på dygnet det är.

Förbaskat kallt är det nu också. Både ute och inne. Det är ju förstås så att i den gamla delen av vårt hus har alla värmeelement kopplats bort, så vi har ingen uppvärmning där. När temperaturen börjar röra sig kring 15-gradersstrecket inomhus kan jag lova er att en "frusikontt" som jag vet att jag lever. Det är kallt ända in i märgen! Usch. Men snart hoppas vi det blir varmare (utomhus, alltså, för vi lär inte hinna få klart golvslingorna i hela stora huset innan utomhustemperaturen börjar söka sig nedåt...) Hujedamej! Tacka vet jag stickade sockor och fleece - människans bästa vän!

-Ja ä inte bitter!

Inga kommentarer: