söndag 29 mars 2009

Lång paus och utmärkelse

Det har varit en längre bloggpaus igen. Delvis beroende på mig själv - internet har varit borta (avstängt pga glömd räkning... hrrm...). Det är ju helt otroligt hur beroende man kan vara av internet, rätt skrämmande egentligen. Men nu är allt alltså OK igen.

Denna helg har vi firat födelsedag i kaoset. Tur att Snåres Bageri kan hoppa in när man inte har nån ugn att grädda kaka i... Det var en lite annorlunda fest mitt i allt damm. Det fanns inte heller tillräckligt med stolar eftersom vi förvarar en del stolar hemma hos mina föräldrar, så vi fick turas om att sitta. Men det gick bra det också.

Det var alltså min man som fyllde år i fredags. Han fick ett Nintendo Wii av mej. Jag köpte det för att jag själv var lite nyfiken på det också - man måste ju passa på när det finns en anledning... Wii är riktigt kul faktiskt, och man kan absolut träna med hjälp av det under dagar som denna när snön häver ner igen en gång. Slalom, tennis, yoga, fotboll... -Allt! Kul!

Det har varit en del målande (förstås) men jag har också scrappat en del. De tre sidorna jag gjort hör ihop eftersom de alla behandlar sportlovsresan. Jag är ganska stolt över mej själv, faktiskt - jag fick in en hel del foton på tre A4:or. Det har resulterat i att jag fullkomligt älskar min fotoskrivare som kan göra så små foton att det ryms över 40 stycken på tre sidor. Jag har också blivit lite fast i "många foton"-träsket. Vet inte riktigt hur jag ska klara av att göra en sida med bara ett eller två foton!? :) Och nu är bläcket dessutom slut i skrivaren också.




Egentligen är det ju rätt så praktiskt att försöka få med så många foton som möjligt på en sida i och med att man (läs: jag) fotar så mycket att jag oftast har tiotals foton av samma situation. Det är ju trots allt lite tråkigt att titta på (och framför allt att göra!) sidor med ensidigt innehåll. Jo, jag vet, man behöver inte scrappa alla foton, och några sådana ambitioner har jag inte heller, men i alla fall...

De sista två sidorna är collage jag gjort till födelsedagspresent åt min syster som fyller år nästa vecka. Collagen passar precis i filofaxen (det vet jag eftersom jag själv har en exakt likadan filofax med 2 collage i en plastficka...) Storleken på dessa är ca 13 cm x 20 cm. Jag har laminerat dem så att de ska hålla längre.




Fotona är riktigt dåliga. Jag borde allt ta mej i kragen och göra någonting åt scannern som för tillfället strejkar. Men det blir inte ikväll. Nån annan gång.

Och TACK så mycket Heidis Scraping för utmärkelsen! Jag vill gärna ge den vidare till:

Fia Lotta Jansson!

Inga kommentarer: