söndag 15 februari 2009

Skidkul

Eftersom vi bor ca 75 meter från Seljesspåret kan man bara inte låta en hel vinter passera utan att kunna säga; Ja, jag har nog skidat i år... Det blir rent ut sagt pinsamt om man inte utnyttjar möjligheten som finns bara bakom stugknuten. Sagt och gjort. Nu kan jag säga; Ja, jag har nog skidat i år.
Det är konstigt det där. Varje år tänker jag att jag ska skida mer än jag gör. Och varje år får jag konstatera att jag inte tillhör den gren av släkten som fått skidåkarådran. (Och tro mej, vi har en RIKTIGT duktig sådan ådra inte så långt bort i släkten, men de fick nog allt...)
Jag skidade cirka 4 km, 4 tunga kilometrar, och när jag kom hem hade jag till råga på allt fått skoskav också. Någon skidvalla hittade jag inte innan jag for iväg, så jag skidade på fjolårsvallan - med facit på hand inte ett så värst klokt beslut... Kanske borde jag ha backat istället, för skidorna åkte hellre bakåt än framåt.
Men jag har ju i alla fall skidat!

Inga kommentarer: