torsdag 5 februari 2009

Kökskaos

Igår kväll packades bokstavligt talat ALLT in i tidningspapper och fraktades ut ur köket. När jag kom hem från jobbet idag såg det ut så här:



Nu har vi köks-camp i vardagsummet. Spisen gick dock inte att flytta pga att kraftströmsuttag saknas i vardagsrummet (vadå, är det inte standard med sånt i vardagsrum?!) Jag fick ett förslag om att flytta spisen till bastun. Men jag tvivlar på att jag kommer att tillaga speciellt mycket mat i bastun av alla ställen... Nå, vi får se.



Alla matvaror och köksattiraljer packades ner i lådor och förvaras i ett sovrum.

Observera barnvagnen i bortre hörnet som svärfar vaggats i när det begav sig. En riktig raritet, men den måste nog ha varit obekväm att köra omkring med, eller så var folk bara kortare på den tiden, för allt är väldigt lågt, både korgen och själva ramen. Alternativt hade de kanske inte så mycket tid över till att gå runt och dra barnvagnar efter sig heller...

Idag var jag till Huusholli-keittiöt och diskuterade köket. Annika kommer hit och mäter nästa veckas onsdag och därefter skickar hon in beställningen, varav leveranstiden är ca 4 veckor.

Inga kommentarer: