söndag 1 februari 2009

En liiiiten lista.

Hittade den här när jag surfade. Det är ganska kul med listor, faktiskt!

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokusåpa? - Nej, jag tycker mitt liv redan påminner alltför mycket om en sådan...
Vilken årstid tycker du bäst om? - Våren, men som lärare måste man väl säga sommar också ;)
Brukar du sjunga i duschen? - Ja, oja! Brukar inte alla göra det??
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? - Som fd fotbollsspelare måste jag faktiskt säga ishockey.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? - Ja, det måste jag väl eftersom jag gifte mej med ett sånt ögonblick i somras.
Vad är viktigast för dig? - Familj och vänner
Laddar du hem musik och film från internet? - Måste erkänna att jag har gjort det, men endast en gång. Laddar jag hem nåt brukar jag betala för det.
Vad skulle du göra om du vann en miljon euro? - Betala bort alla lån. Resa. Inreda. Och hjälpa behövande.
Tänker du mycket på ditt utseende? - Det händer väl, men är inte sjukligt.
Vad får dig att slappna av? - En lugn hemmakväll. Scrapbooking.
Är du skyldig någon pengar? - Göran på banken vill nog ha några euron av mej, tror jag bestämt.
Är du mörkrädd? - Har varit tidigare. Inte så mycket mera. Eller det är väl inte mörkret som skrämmer, utan mera det man inte ser där...
Tycker du matte är svårt? - Vi kan säga så här att jag litar mera på mitt språköra.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? - Alla kläder är väl av något märke?!
Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? - Att någon skulle knacka på dörren, skicka iväg oss till Thailand och under tiden bygga färdigt huset. Det skulle vara grejer det!
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? - Runt 9.
Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen? - Nej. Vuxna människor kan själva ta sådana beslut. Det betyder dock inte att jag gillar snus särskilt mycket.
Hur många gånger har du fuskat på ett prov? - Aldrig.
Hur länge varade ditt längsta förhållande? - Det varar än.
Vem är de viktigaste personerna i ditt liv? - Min familj och mina vänner.
Läser du ofta böcker? - Så fort jag får tillfälle. Tyvärr blir det lite för sällan.
Vilken genre i bokvärlden tycker du mest om? - Historier ur verkliga livet, biografier.
Vad föredrar du för sorts filmer? Svenska deckare, typ Beck och Wallander.
Vad slösar du mest pengar på? - Byggmaterial.
Vill du gifta dig? - Jag vill helst inte göra om det, nej.
Vill du ha barn? - Javisst.
Vilka länder har du besökt? - Sverige, Belgien, Cypern, Tjeckien, England. Var det verkligen allt?
Vilka ställen har du bott på? - Krombi, Kaino och Hartman-huset i Vasa som nåt sorts mellanting.
Vilka husdjur har du? Hund(ar) och en katt nånstans utomhus.
Solar du ofta? - Blir mest röd när jag solar. Dessutom är inte väderförhållandena här hos oss riktigt fördelaktiga när det kommer till solning.
Är du bra på att laga mat? - Bra kan jag inte säga, men jag tycker det är roligt. Räknas det?
Var badar du helst? - Om jag måste bada ska det vara på ett ställe där vattnet är varmare än 20 plusgrader.
Vilka djur är du mest rädd för? - Måste jag räkna upp alla jag är rädd att ska knalla runt på vår gräsmatta när jag vaknar på morgonen? Ormar, möss och råttor gillar jag inte.
Vilken musikstil tycker du bäst om? - Rock-pop-med-mycket-gitarrer-stuket.
Vilka språk kan du? - Dialekt, standardsvenska, finska så jag klarar mej, engelska, lite ringrostig tyska. Där var det då.
Har du någon gång skadat dig allvarligt? - Inte vad jag vet i alla fall...
Gillar du att dansa? - Inte egentligen. Jag är så dålig på det.
Är du flygrädd? - Nej.
Hur vig är du? - Vilken fråga! Jag kan ta i mina tår.
Vad dricker du helst när du är törstig? - Vatten
Vilken är din favoritglass? - Oj, oj... Måste faktiskt säga vanilj med turkisk peber-kross på. Mums!
Tror du på ett liv efter döden? - Eee.. Ja, det gör jag nog.
Vilket kaffe sörplar du helst? - Sånt som får huvudvärken att försvinna.
Vilket mobilmärke föredrar du? - Nokia.
Vad har du för personlighet? - När det gäller mitt jobb har jag gummibands-tålamod. Fråga min man så tror jag han säger nåt annat. Kluven personlighet?
Tycker du om sushi? - Har faktiskt aldrig smakat på det, men jag kan tänka mig att det kommer vara det äckligaste jag nånsin smakar. Om jag smakar, vilket inte är så säkert.
Tror du på livslång kärlek? - Ja.
Vad äter du helst när du ser på film? - Chips.
Skulle du vilja träna någon typ av kampsport? - Det skulle säkert vara riktigt intressant och roligt det också.
Har du tandläkarskräck? - Nej.
Vad heter du i mellannamn? - Mikaela.
Är du en morgon eller kvällsmänniska? - Varkendera.
Biter du på naglarna? - Nej, men jag tuggar på nagelbanden när jag inte har nåt annat att göra.
Är du beroende av något? - Kaffe, tyvärr. Och de gånger långtradare kör ner våra telefontrådar bevisar det hur beroendeframkallande internet också är.
Hur ofta motionerar du? - Innebandy på tisdagar, yoga på onsdagar och gym ibland på torsdagar.

1 kommentar:

NinaiNinja sa...

Hej! Jag hittade hit via Scrappande Lena. Efter en snabb koll kan jag konstatera att vi har mycket gemensamt; scrapbooking, fotografering, kort, canon ixus, photoshop elements... =) Jag länkar till dig om det är ok.