söndag 18 januari 2009

Kurshelg

I fredags och lördags deltog jag i en jätte-intressant och inspirerande kurs i Pecs (Picture Exchange Communication System-en alternativ kommunikationsform). Vår föreläsare kom från Brighton och hade förmågan att hålla (i alla fall mitt) intresse uppe mellan kl 8 och 16 båda dagarna. Det är sällan man har turen att "råka ut" för sådana föreläsare!

Den glada föreläsaren Louise med en Pecs-pärm i högsta hugg. Observera att hon med bilderna talar om: "I want cow" :)

Ur en aktiv elevs perspektiv, naturligtvis från första raden.

Eftersom kursen hölls på Hotell Silveria i Vasa fick jag tillfälle att besöka min goda vän C och sova över hos henne

På fredagkväll blev jag bjuden på denna delikata pastarätt - mums! Tyvärr vill bloggen svänga bilden, men maten såg relativt lika ut från alla håll, så det kanske inte gör så mycket...

Inga kommentarer: