torsdag 29 januari 2009

Boktips



I går kväll läste jag ut julklappsboken "Flyga Drake" av Khaled Hosseini. Boken handlar om Amir och Hassan som kommer från två olika världar i krigets Afghanistan och hur deras vänskap i slutändan är starkare än man kunnat tro... Den var riktigt, riktigt bra! Innan jag började läsa den var jag lite skeptisk, men för varje sida jag läste blev den bara bättre och bättre - så nästa gång du ska välja bok, välj den här!

Ska beställa "Tusen Strålande Solar" av samma Hosseini och hålla tummarna för att den är lika bra! Adlibris har den.

2 kommentarer:

Sara sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sara sa...

Läste "Tusen Strålande Solar" här före jul och det blev många sena kvällar när man inte kunde lägga ifrån sig boken utan var tvungen att läsa bara en sida till, ett kaptiel...osv. Den var riktigt bra den boken! "Flyga drake" ligger nu på mitt nattduksbord och är i tur efter att jag läst ut den mera lättsamma "Marley och jag" av Grogan John :)