lördag 24 januari 2009

Bildredigering - Here I Come!

Detta anlände igår till Matkahuolto i Karleby. Eller det var faktiskt en variant med både Photoshop Elements 7 och Premiere Elements 7. Den version av elements jag har är så till åren kommen att utvecklingen just nu är ljusår före... Jag tror nog jag är riktigt nöjd med programmet, det tar ju alltid en stund innan man lär sig. Men jag brukar vara ganska duktig på det där med försök och misstag, speciellt misstag brukar uppenbara sig.
Jag beställde programvaran från Cyberphoto. I inköpskorgen landade också en del godsaker till kameran; en omnibounce till blixten, ett UV-filter, ett motljusskydd och ett svart neopren-skydd kallat LensCoat - ett sorts fodral att förvara kamerahuset i när man inte använder en skyddande kameraväska (vilket måste medges att jag gör rätt sällan). Trevligt! Så det var nästan som julafton igår igen! Nämnas bör att det faktiskt (surprisingly?) blev billigare att beställa från nätet, igen. Ta UV-filtret som exempel. Hos en fotoaffär betalade jag 49 € för ett likadant i somras (det gick tyvärr sönder när jag tappade kameran i asfalten här i somras - dock var det endast det som gick sönder, så tala om att ha tur i oturen...) Hos Cyberphoto betalade jag 14 €. Man behöver ju inte direkt vara nåt mattegeni för att räkna ut vad som lönar sig.
Hur som helst: Nu ska här redigeras bilder!

Inga kommentarer: