onsdag 17 december 2008

Dyra foton

Idag svängde jag bara snabbt in via en fotoaffär i jobbstaden för att framkalla 4 foton att göra julkort av till mina elever. Framkallningen av 4 foton kostade 5 euro. 5 euro! Rena rama rånet. Förra veckan framkallade jag 956 bilder för 94,99 euro från en bra firma på internet som börjar på Ifo och slutar på -lor. Så det så!
Jag är helt och fullt för att stöda lokala affärer osv osv, men vem är så dum att man använder lokala tjänster när man kan få det SÅ mycket billigare nån annanstans?!
Bara en stilla tanke såhär inför julen. Min julklappsbudget skulle iallafall bli hutlöst mycket större om jag inte handlat mer än hälften av klapparna via nätet. Det är bara ett faktum. Om än ett lite tragiskt sådant. Dessutom har de senaste veckorna inte innehållit någon extra tid som skulle ha tillåtit julklappsköp under den tid butikerna håller öppet. Internet är på nåt sätt alltid tillgängligt - På gott och ont, förstås.
Nu får vi bara hoppas att leveranserna hittar fram i tid... Gulp! I mitten på varje december sitter jag och tuggar ner mina naglar till nagelbanden när jag otåligt väntar på att en avi ska landa i postlådan - men aldrig att jag skulle beställa varorna liiiite tidigare för att säkerställa mej. Nejdå. För några jular sen tänkte halva tomtens säck bli tom, men avin kom dan före julafton. Tur det, sa Tomten! I år blir det mycket böcker plus en del filmer och CD:n i säcken (igen).

Inga kommentarer: