fredag 4 november 2011

Fredag.

Jag vikarierade på mitt gamla jobb idag och har hoppat in på en arbetscentral lite då och då den senaste tiden. Efter dagens gästspel i skolan kan jag bara lugnt konstatera att det är där jag hör hemma.5 Det är inget fel på det andra jobbet, men redan när jag parkerade bilen på skolgården imorse kändes det som att komma "hem". För att inte tala om det varma mottagandet av ett stort kollegium. Nej, jag hoppas innerligt att det hittas jobb där när jag väl ska börja jobba på riktigt, för jag är nästintill säker på att jag inte kommer att hitta nåt annat jobb som ger mej lika mycket (även om det också tar en del ibland...) Enda nackdelen är avståndet. Resorna till och från jobbet lägger till 1,5 timmar till arbetsdagen. Det är en stor nackdel med en liten tös här hemma.

En tös som för övrigt denna vecka börjat gå. Eller halvspringa. Hon jagar sin stackars lära-gå-vagn genom hela huset (tack och lov för att vi har stora golvytor) -och blir hysteriskt arg när vagnen kör fast och hon inte kommer nån vart. Det är nog bara en tidsfråga innan hon inser att man kan gå utan vagnen också... Lilla stora tjejen som blir 10 månader på söndag. Och är på G med sin åttonde tand.

Avslutar med bilder på dagens fynd från den exotiska staden i söder:




En Stiga babypulka i nyskick som jag hittade på findit för 9 € och passade på att hämta när jag nu en gång befann mej i stan. Det kan ju ha kommit snö i Vuokatti om några veckor när vi ska dit. Eller är jag bara optimistisk nu?



En pyjamas för 1€ och en Brio träbil för 2€.

Den som orkar läsa detta inlägg till slut borde få pris. Kan eventuellt återkomma till det-om nu nån läst så här långt, alltså.

3 kommentarer:

empps sa...

Jag läst ända ti sluti! Vad får jag för pris?! :D

Caro sa...

HEj, he joor jag å Emppo!

Susann sa...

He komber no en överraskning - men överräcks personligen. = ja måst få råk er på jul! :) Kram!