söndag 13 november 2011

Farsdagskort modell större.

Här i huset firar vi första farsdagen. Det måste ju firas lite extra, så förutom med tårta och en slägga(!) på 5,5 kg fick far ett kort också. Men inte vilket kort som helst...

Jag ritade runt Ebba när hon låg på en tapetbit (tro mej, det var kämpigt. Inte bara så att det råkade sej av en händelse att hon låg där. Det händer sej inte särskilt ofta att hon bara ligger, om hon inte ramlat förstås. Vilket hon iofs gör rätt ofta... Men nu hade hon inte alltså råkat ramla just på den uttänkta tapetbiten, utan jag höll fast henne med en fast hand och ritade runt henne med den andra.) -en svettig halv minut senare fick jag således en utklippt siluett av vår dotter som är dryga 72 cm lång. Sen skrev jag ut cirka 60 små foton som jag klippte och klistrade fast på min modell. (på tapetbiten då, inte på tjejen) Efter det dekorerade jag med lite handgjort och lite fabriksgjort och voila-ett farsdagskort i modell XL. Sen råkade det sej faktiskt så att jag hade en ram som passade härligheten. Ibland har man ju faktiskt lite flax också, för det var verkligen inte detta jag hade i tankarna när jag inhandlade ramen!










Ursäkta de dåliga bilderna-det är glaset i ramen (som inte är av glas utan nåt slags plexi, bra där förresten Ikea!) som speglar sej på ett oattraktivt sätt.

Hoppas alla får en fin farsdag!

Inga kommentarer: