fredag 24 december 2010

Julaftonsmorgon

Den 10 kg tunga skinkan jag vann på Lions lotteri är nu griljerad. (Ni må tro jag blev chockad när jag fick ett telefonsamtal om att hämta en skinka från Citymarket här för några dagar sen. Speciellt eftersom det var svärmor som skrivit mitt namn på listan utan att jag vetat om det. När sen skinkan var så stor att den knappt rymdes i en vanlig plastpåse och inte av storleksklassen min handflata blev jag ännu mer paff. Borde nog egentligen ha lottat den helgen...)


Så småningom tar vi skinkan under ena armen, potatissalladen under den andra och klapparna under den tredje och susar iväg till Såka för att träffa tomten. Det lär ska vara där han är allra givmildast i år...

För övrigt börjar jag känna mej ganska nyfiken på vem det egentligen är som tänkt flytta in här hos oss snart. Skulle inte ha nånting emot om det blev förr snarare än senare. Ca 1½ vecka kvar till beräknat datum idag!

God Jul

Inga kommentarer: