måndag 22 mars 2010

Aj

Usch. För en vecka sen byggde jag ett hål i en tand. Trodde ju att det skulle bli bättre av att bygga hålet, men tji fick jag. Sån enorm tandvärk som jag haft den senaste veckan har jag nog inte haft på... Aldrig! Så imorse ringde jag tandläkaren igen och frågade snällt och försiktigt om det verkligen ska värka ännu en vecka efter ingreppet. (Jag blev tillsagd att den kommer att värka några dygn efter förra bygget, eftersom hålet var så stort...) Svaret jag fick var nej, det ska det inte. Därför fick jag en akut tid idag där tandläkaren tänkte borra sej fördärvad i min tand, jag bara väntade på pluppet när hon skulle komma ut med borren genom hakan. Nu har jag en tand fylld med medicin som smakar blä och en mun som inte riktigt vill som jag vill. Tungan känns några meter för stor i omkrets. Nästa tisdag ska de rengöra kanalerna. Tack. Ett litet tips till alla med ens pyttelite tandvärk: Vänta inte ut den, den går inte om av sej själv. Tro mej, det är inget nöje att rotfyllas...


Och nej, det här är inte min mun. Bilden är googlad.

2 kommentarer:

Sofie sa...

autch! jag lider med dig!
s

Susann sa...

Tack! Idag har jag dock slutat lida. Det är bra tur att det finns tandläkare. Åtminstone ibland...