onsdag 24 februari 2010

Mina alldeles egna hörnor i garderoben


Jag har den stora turen att ha ett eget pysselrum (som jag delar med klädskåpen, men det går bra). På ena sidan scrappar jag och på andra sidan syr jag. Måste medge att jag använt scraphörnan flitigare än syhörnan hittills, men jag resonerar som så att jag eventuellt kan komma att använda symaskinen till mer än att fålla gardiner nu när den får stå framme hela tiden. Åtminstone har jag scrappat mer i denna hörna under februari månad än jag gjorde under hela fjolåret, så på det området stämmer resonemanget in i alla fall. Det är ju så jobbigt att hålla på och städa bort efter sej jämt...
Rummet är inte färdigt inrett ännu, det saknas vägghyllor och en del annat som ska införskaffas på måndagens IKEA-resa. Nästa vecka kommer nämligen äntligen det efterlängtade sportlovet, och hur kan man börja ett sånt lov bättre än att göra av med pengar på inredning?! Oj, vad min inköpslista är lång... Hoppas bara innerligt att influensan ger sej till dess. För om det är nåt en lärare kan så är det att bli sjuk lagom till loven och helgerna för att slippa sjukskriva sej från jobbet...

Inga kommentarer: