söndag 7 februari 2010

Vinyl.

Förra veckan gjorde jag nåt jag aldrig gjort förr:
I vårt nya gröna sovrum, som har en slags tambur, satte jag fast en vinyldekal inköpt från Lundagård. Det var svettigt. Och jag var nära att ge upp många gånger. Ångrade mej att jag inte gjort så som det stod i instruktionerna ("...om du har en stor dekal kan det vara bra att klippa upp den i delar för att enklare fästa den..."). Nejdå. Jag satte fast hela på en gång. Men jag rekommenderar verkligen att klippa upp i delar. Det blir mycket mindre svett och ångest då. men nöjd blev jag. Trots att en del bokstäver hamnade lite på snedden.

2 kommentarer:

Ida sa...

Gillar kommentarer som börjar med " Jag har gjort något som jag aldrig gjort förr". Och snyggt blev det! Ha det bra!

Susann sa...

Det är alltid en bedrift när man gjort nåt man aldrig förr gjort - bara jag nån gång skulle lära mej följa instruktionerna... Det är likadant när jag skruvar IKEA-möbler. Först när nåt krånglar tar jag fram beskrivningen. Och får börja om.
Ha det! :)