fredag 13 november 2009

När man är sjuk vill man så mycket men får ack så lite gjort. Punkt.

Jag är en sån som inte tycker om att vara sjuk. Eller, ja. Det gör väl ingen, men jag får så fruktansvärt dåligt samvete när jag är hemma. Jag vet att jag rör till det på jobbet när jag inte är där och kan inte låta bli att tänka "nog kunde jag lika bra vara där, på nåt sätt skulle jag nog orka ta mej igenom dagen". Så tänkte jag i onsdags också, när jag, trots att jag visste att jag hade lite feber, drack en kopp finrexin och flaxade iväg till jobbet. Vilken tur att det var en kort dag, visst överlevde jag, men till vilket pris? Jag vet ju att jag sprider smittan vidare genom att fara sjuk till jobbet. Så jag får väl lugnt och sansat försöka fördriva tiden med att ligga under filten på soffan och titta på sliskiga TV-program. Onödigt det är vad det är!

Igår under en av mina temperaturdalar (läs: medicinen hade väl just börjat verka) klickade jag hem några trevliga bakprylar från BakeandParty. Trevligt värre! Jag bakar ganska mycket och tycker om att prova nya recept och nu får jag känna mej lite proffsig också med ordentliga verktyg. Vem vet vilka läckerheter som från och med nu kommer att procuceras i detta hem!? För det är väl en förutsättning: om man beställer hem bakprylar måste man ju bli bättre på att baka och framförallt använda dem minst en gång i veckan! Så, vänner och bekanta - nu är ni välkomna hem till oss på nybakt när som helst. Ingen press på mej själv alls.

Här kommer några bilder på vårt vardagsrum som numera faktiskt kan tituleras "vardagsrum". Inte "byggarbetsplats", "kök/förvaringsutrymme", "inplastat transportområde där man tar sig från plats A till B". Nej. Ladies and gentlemen - vi har ett Vardagsrum. Om än ett inte-ännu-färdigt-möblerat-vardagsrum. Men ett vardagsrum.


(Ursäkta bildernas kvalitet, de är både korniga och suddiga, men skyller på att den sämre kameran av de två användes.)

Ville också göra folk uppmärksamma på att vi numera även har gardiner här (sista bilden). Helt otroligt vilken förändring det blir när man hänger upp lite gardiner här och där. Helt otroligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad fint ni har det!
Inte kul att va sjuk. Krya på dig!
Hälsn. Lena B

Charlotte Isabell sa...

Sir FANTASTISKT FINT ut! No kan vi väl ha julträffen vi ert så vi får sii ho e siir ut på riktit?? :)

Kram från Ålesund! c