måndag 30 november 2009

Köksmattor och änglavingar

Jeee! Tapetserar-Bertel ringde just och meddelade att han tänkte komma och förändra vårt sovrum imorgon på eftermiddan. Jag hoppas bara innerligt att jag har köpt tillräckligt med tapeter - problemet är det att jag hittade tapeter som var ämnade för just vårt sovrum i K-Rautas realåda för mer än ett halvår sen. Nu återstår att se om vi blir tvungna att dryga ut de annars gröna tapeterna med nån annan färg - neonlila kanske...

Ikväll har jag varit på My Dreamhome-inredningsparty hos min kära svägerska. Alldeles ljuvliga ting som finns till försäljning! Det blev en köksmatta, värmeljushjärtan att hänga i fönstren och små snöflingor i porslin. Ja, och ett par änglavingar. Det där med porslinssnöflingorna är väl det närmaste snö vi kommer under detta år. Suck. För att inte tala om de passande änglavingarna... Hrrm...

Denna randiga skönhet kommer att smutsas ner framför diskbänken i köket inom en snar framtid...

Inga kommentarer: