tisdag 9 juni 2009

Köksvisning

Oj, hjälp vad tiden går! Det är ju en och en halv månad sen jag sist plitade ner nåt här... Följdaktligen borde det ju ha hänt ganska mycket jag kan skriva om nu.
Och det har det minsann. Köket och matsalen är nästintill färdiga. Eller tja, visst kan man säga att allt är färdigt, för man blir väl aldrig riktigt "färdig" med nånting när det kommer till inredning och renovering... Här kommer lite bilder:


Eftersom jag ju har sommarlov har jag också hunnit plantera nya blommor och påta med de gamla i trädgården. Igår skyfflade jag ut 1,8 m3 bark. För er som är lika dåligt insatta som mej i det här med måttenheter kan jag säga att det är ett stort släpvagnslass och tog i stort sett hela dan att sprida ut. Men fint blev det! Och idag har jag haft storbak; kanelbullar, vaniljbullar, lyxbitar, maränger och sockerkaka. Nu kan vi med andra ord ta emot gäster igen! Lyxbitarna är i förgrunden på ett av fotona från köket.
Det är en helt otrolig känsla att ha ett kök. Ett fungerande kök. Och pricken över i - vet ni vad det är!? En diskmaskin!
Ljuvliga sommar!
Som en parentes kan jag ju tillägga att renoveringen av vardagsrummet och sovrummet stått stilla nu under våren av förekommen anledning... (=min mans val av yrke). Men han tror och jag insisterar på att arbetet ska återupptas denna vecka. "Så vi kanske kunde få det färdigt nångång" var min motivering. Den som lever får se.

3 kommentarer:

Ida sa...

Å ni har nejdens vackraste kök!! Med stil och säker hand fixat ser jag :) Och ja, diskmaskin är alla tiders uppfinning, om inte annat så slipper man se alla smutsiga kärl.

Daniel sa...

ja verkligen bossian kök!

Susann sa...

Tack, tack! Det är roligt att ha ett kök!!