måndag 15 juni 2009

Bröllopsyra

I helgen var vi skaffare för första gången i våra olika långa liv, min man och jag. Det var riktigt roligt, nästan så det är roligare att vara skaffare än att vara gäst... Dessutom hade jag i uppdrag att fotografera bröllopet, och eftersom brudparet valt att inte anlita någon professionell fotograf utan helt lägga ansvaret på mina axlar var jag aningen nervös och osäker inför lördagen. Men det gick bra, jag fotade runt 1000 bilder och som tur är finns ju photoshop.. Här är en liten smygtitt (innan photoshopfingrarna varit framme kan jag tillägga):


En liten bonus som kom på köpet med fredagens tillställande, lördagens skaffar- och fotojobb samt söndagens undanstädning var alla myggor och knott som närapå åt upp mej. De bokstavligt talat sög musten ur mej. På högra knät allena har över 20 bett uppenbarat sej. Räkna då med att jag har resten av högerbenet plus det vänstra kvar som också är fullt, fullt med röda, kliande, irriterande bett.


Vårt rabarberland har förresten också tagit sej rejält. Så en dag förra veckan rev jag upp en del rabarber och gjorde både rabarberpaj och rabarbersaft. Mums! (Det här var en liten avstickare från titeln. Har absolut ingenting med bröllopsyran att göra.)

1 kommentar:

empps sa...

nämen sidu bara, du har ju också en blogg! skoj :)
Ååh va fint kök ni har!! He vaal no gårrgrann hedi huusi ert! :)
Kanske vi råkas nangang i somar. ha det bra! kram