onsdag 1 juni 2011

Båtlåt

Jag tror minsann jag har lite bacillskräck ändå... Mina rumskompisar i hytten (läs:man o dotter) snarkar ikapp, men jag ligger och funderar över hur mycket äckligheter och smuts det finns här runtomkring mej. Ta madrassen. Och dynan. Pust! Får ju rysningar. Nej, tacka vet jag egen säng och egna bacillusker. Men jag står gladeligen ut med detta när jag vet att jag imorgon och åtta dar framöver får umgås med bästa syster med familj.

Vi är alltså på väg till Sverjet för den som inte läst mellan raderna. Silja Europa är färdmedlet. Vi åt en sen middag a la salladsbord och köpte lite godis som gå-bort-present på tax-free och nu, klockan 23.25 är det mörkt i hytten. Bara det där skurrandet av motorerna och lite vågor. Och en obekväm säng. Lite snarkningar. Semester.

Dagens miss: glömde kamerans batteriladdare hemma och förstås är kameran fem före död. Så typiskt! Hoppas de inte är alltför dyra. Är de det får jag nöja mej med telefonens kamera. Men det vill jag ju inte! Det om det.

Nu blir det Gonatt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: